Jak poruszać drażliwe tematy podczas pracy zdalnej?


 Wszystkie pytania związane z drażliwymi pytaniami często sprawiają nam problemy nawet gdy jesteśmy o krok od gabinetu szefa, co zrobić gdy pracujemy zdalnie i nie mamy takiej możliwości? Nagle pytanie o podwyżkę, udzielenie negatywnej opinii czy ujawnienie osobistych problemów, brak dyspozycyjności lub niedotrzymanie terminu staję się kłopotliwe.


Kilka wskazówek:

1. Unikaj zaostrzania się sytuacji.

Chociaż zawsze dobrze jest niwelować małe problemy w zarodku, tutaj może się to nie sprawdzić.  Kiedy problemy, które należy rozwiązać, pozostają uśpione, ludzie zgadują i budują historie o motywach drugiej osoby. Najlepiej jest się tego pozbyć i wyjaśnić wszystko możliwie jak najwcześniej.

2. Zawiadom z wyprzedzeniem.

Poinformuj drugą osobę, że chcesz poświęcić czas na rozmowę. Ta uprzejmość zapobiega przyłapaniu kogoś, kogo nie widzisz poza strażą lub w trakcie wykonywania innych obowiązków. Krótko opisz charakter dyskusji, aby druga strona mogła się przygotować i odpowiednio nastawić.

3. Ostrożnie wybierz nośnik.

Eksperci zazwyczaj zalecają komunikację wizualną, gdy tylko jest to możliwe, ze względu na trudności w „czytaniu” innej osoby, gdy masz tylko słowa do dyspozycji. Rozmowy telefoniczne nie pozwalają zobaczyć, jak druga osoba reaguje na to, co mówisz.

4. Zrekompensuj brak wskazówek.

Podczas rozwiązywania delikatnych problemów przez telefon należy pamiętać o potencjalnych pułapkach. Inteligentne korekty w celu złagodzenia niektórych niezręczności i zapewnienia dobrego przepływu obejmują:
  • Unikanie monologów
  • Zadawanie pytań otwartych
  • Zatrzymuj się, aby pozwolić drugiej osobie mówić
  • Bezpośrednio poproś o opinie i pomysły

5.  Szanuj.

Wreszcie, nigdy nie pozwól, aby odległość była usprawiedliwieniem złego zachowania. Może być kuszące, aby być bardziej apodyktycznym i mniej grzecznym, gdy nie ma go w tym samym pokoju. Uświadom sobie jednak, że masz do czynienia z prawdziwą osobą, która oceni i zareaguje na to, co mówisz i robisz. Utrzymanie profesjonalizmu na odległość lub w biurze ma kluczowe znaczenie dla prawidłowych rozmów i trwałych długoterminowych relacji.  

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak zatrudniać pracowników