Jak poruszać drażliwe tematy podczas pracy zdalnej?
Wszystkie pytania związane z drażliwymi pytaniami często sprawiają nam problemy nawet gdy jesteśmy o krok od gabinetu szefa, co zrobić gdy pracujemy zdalnie i nie mamy takiej możliwości? Nagle pytanie o podwyżkę, udzielenie negatywnej opinii czy ujawnienie osobistych problemów, brak dyspozycyjności lub niedotrzymanie terminu staję się kłopotliwe.
Kilka wskazówek:
1. Unikaj zaostrzania się sytuacji.
Chociaż zawsze dobrze jest niwelować małe problemy w
zarodku, tutaj może się to nie sprawdzić. Kiedy problemy, które należy
rozwiązać, pozostają uśpione, ludzie zgadują i budują historie o motywach
drugiej osoby. Najlepiej jest się tego pozbyć i wyjaśnić wszystko możliwie jak
najwcześniej.
2. Zawiadom z wyprzedzeniem.
Poinformuj drugą osobę, że chcesz poświęcić czas na
rozmowę. Ta uprzejmość zapobiega przyłapaniu kogoś, kogo nie widzisz poza
strażą lub w trakcie wykonywania innych obowiązków. Krótko opisz charakter
dyskusji, aby druga strona mogła się przygotować i odpowiednio nastawić.
3. Ostrożnie wybierz nośnik.
Eksperci zazwyczaj zalecają komunikację wizualną, gdy
tylko jest to możliwe, ze względu na trudności w „czytaniu” innej osoby, gdy
masz tylko słowa do dyspozycji. Rozmowy telefoniczne nie pozwalają
zobaczyć, jak druga osoba reaguje na to, co mówisz.
4. Zrekompensuj brak wskazówek.
Podczas rozwiązywania delikatnych problemów przez telefon
należy pamiętać o potencjalnych pułapkach. Inteligentne korekty w celu
złagodzenia niektórych niezręczności i zapewnienia dobrego przepływu obejmują:
- Unikanie
monologów
- Zadawanie
pytań otwartych
- Zatrzymuj
się, aby pozwolić drugiej osobie mówić
- Bezpośrednio
poproś o opinie i pomysły
Komentarze
Prześlij komentarz